نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

بهار کمالی مدرس گیتار کلاسیک و پاپ

بهار کمالی مدرس گیتار کلاسیک و پاپ

تلفن ثبت نام :‌ ۰۰۹۸۲۱۲۲۳۳۳۴۲۵
تلگرام :‌۰۰۹۸۹۱۲۳۱۰۸۷۴۰

بهار کمالی متولد سال 1373
فارغ التحصیل دانشگاه هنر تهران سال 1395
شرکت در فستیوال گیتار استانبول و مستر کلاس های انیلی دزیدریو ، لورنزو میشلی و گوران کریکوپیک و مستر کلاس داوید فیکو در تهران
سه سال تدریس به صورت خصوصی
همکاری با ارکستر گیتار پدرام فلسفی و اجرا های متعدد در دانشکده معماری دانشکده موسیقی و سایر دانشکده های دانشگاه هنر تالار فارابی تالار رودکی اجرای سولو و دوئت در دانشکده موسیقی فرهنگسرای ارسباران و برخی اموزشگاه ها

نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

آثار صوتی احمد عبادی استاد سه‌تار

آثار صوتی احمد عبادی استاد سه‌تار

دراین برگه آثار صوتی احمد عبادی به مرور قرار خواهد گرفت.

از سید امیر احمدی موسوی برای ارسال تکنوازی سه‌تار همایون احمد عبادی سپاسگزاریم.

احمد عبادی (۱۲۸۵ خورشیدی – ۱۷ اسفند ۱۳۷۱ تهران) از استادان موسیقی ایرانی و نوازنده سه‌تار و فرزند میرزا عبدالله فراهانی بود.

محتویات [نهفتن]
۱ زندگی‌نامه
۱.۱ سبک جدید نوازندگی
۱.۲ تدریس موسیقی و شاگردان
۱.۳ خصوصیات اخلاقی و منش
۲ مرگ
۳ پانویس
۴ منابع
۵ پیوند به بیرون
زندگی‌نامه[ویرایش]
احمد عبادی به سال ۱۲۸۵ در تهران به دنیا آمد. وی از ۷ سالگی مشق سه‌تار را نزد پدرش شروع کرد و ۱۳ سال بیشتر نداشت که پدرش میرزا عبدالله فوت کرد و او مشق سه‌تار را پیش خواهرانش ملوک و مولود و برادرش جواد ادامه داد به گونه‌ای که در ۱۸ سالگی سازش شنیدنی بود.[۱] با این‌که وی پسر میرزا عبدالله بود نوازندگیش هیچ شباهتی به نوازنده‌های هم دوره خود که اکثراً از شاگردان میرزا عبدالله بودند نداشت و با نوازندگی هنرمندان قدیمی‌تر از خودش متفاوت بود. وی در دوره‌ای که سه‌تار به خاطر حجم کم به خلوت افراد رفته و در غبار فراموشی فرو رفته بود این ساز را در رادیو معرفی کرد.

سبک جدید نوازندگی[ویرایش]
از شاخص‌های نواخته‌های قدما مضراب‌های پر و با واخوان و بعضاً پرقدرت بود. عبادی یک بار وقتی که از دوستانش دربارهٔ نواخته‌های خود پرسید (در آن زمان امکان ضبط از رادیو نبود و اجراها کاملاً زنده انجام می‌شد) آنها جواب دادند گاهی اوقات نت‌ها دقیق شنیده نمی‌شوند و تداخل دارند و حالت نا خوشایندی ایجاد می‌کنند. عبادی به فکر حل این مشکل افتاد و در نهایت نوازندگی تک سیم را ابداع کرد که سبب شد سه‌تار نوازی متحول شود.
عبادی در نواختن سه‌تار دارای سبک و شیوه‌ای مخصوص به خود بود که کمتر کسی توانسته از عهده تقلید آن بر آید. عده‌ای سبک خاص ساز زدن او را مربوط به امکانات و وسایل صدا برداری زمان وی می‌دانند. مضراب‌های تک سیم و دومضراب‌ها از مشخصه‌های بارز سبک وی هستند. از دیگر شاخصه‌های ساز عبادی بداهه نوازی‌های زیبا و ویبره‌های طولانی و گلیساندوهای به موقع و زیبا که به ساز وی زیبایی‌های خاصی بخشیده است.

از کارهایی که او در نوازندگی سه‌تار ایجاد کرد، ابداع کوک‌های مختلف در سه‌تار است که در آلبوم کوک سه‌تار آنها راعرضه کرده‌است. قبلاً نوازنده‌ها معمولاً از کوک‌های تار برای سه‌تار استفاده می‌کردند ولی عبادی این رویه را تغییر داد و ثابت کرد بعضی از این کوک‌ها مناسب سه‌تار نیستند و دو نوار به عنوان آموزش کوک سه‌تار منتشر کرد که در آن برای گامهای مختلف و حتی گوشه‌های مختلف کوک معرفی کرد. نکته جالب توجه در نوازندگی عبادی این‌است که او همیشه و کاملاً تک سیم نمی‌زد و به موقع واخوان می‌داد و پر قدرت می‌زد و به موقع تک سیم می‌زد که کاملاً در قطعات ضربی وی مانند ضربی سه‌گاه و چهار‌گاه و… مشهود است. احمد عبادی مدت‌ها در وزارت پیشه و هنر به تدریس و تحقیق در موسیقی ایرانی و سه‌تار پرداخت و در جهت معرفی موسیقی ملی ایران کنسرت‌های متعددی در داخل و خارج از کشور از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان و اتریش داشت که مورد استقبال هنردوستان واقع شده‌است.

تدریس موسیقی و شاگردان[ویرایش]
عبادی شاگردان بسیاری تربیت کرد که از میان آن‌ها مهربانو توفیق، بهرام وادانی و بهداد بابایی را می‌توان نام برد. او در رادیو نیز فعالیت می‌کرد و صفحه‌ها و کاست‌های زیادی ضبط کرده است از جمله صفحه آواز شور همراه با رضاقلی‌میرزا ظلی و همچنین تکنوازی‌ها و بداهه نوازی‌ها و همراهی با نوازندگان و خوانندگان مختلف. همنوازی‌های او با غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان آثاری ماندگار در قالب برنامهٔ گل‌ها به جا گذاشته‌است. آنطور که اهل موسیقی از عبادی به خاطر دارند، او فردی معتقد و متدین بود، قبل از ساز زدن وضو می‌گرفت و در روزهای عزاداری و درگذشت امامان شیعه دست به ساز نمی‌زد.[نیازمند منبع]

خصوصیات اخلاقی و منش[ویرایش]
همه شاگردانش از قلب رئوف عبادی حکایت می‌کنند. این‌گونه بود که استاد سه‌تار را از خلوت بیرون آورد و معرفی کرد. داریوش پیر نیاکان می‌گوید به همین دلیل است که می‌بینیم اکثر نوازنده‌های هم دوره من که در زمان استاد عبادی شاگرد بودند و سازشان سه‌تار نبود سه‌تار را به عنوان ساز دوم خود انتخاب کردند و به ان گرایش پیدا کردند که می‌توان به آقایان علیزاده و مشکاتیان و پیرنیاکان و … اشاره کرد.

استاد با بزرگانی همچون رضاقلی‌میرزا ظلی، غلامحسین بنان، حسین قوامی، محمدرضا شجریان، فرامرز پایور، حسن کسایی و علی تجویدی همکاری داشتند.

مرگ[ویرایش]
وی در سال ۱۳۷۱ درگذشت و در امامزاده طاهر (کرج) دفن شدند.

پانویس[ویرایش]
پرش به بالا ↑ روح‌الله خالقی. سرگذشت موسیقی ایران.
منابع[ویرایش]
مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Ahmad Ebadi». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۴.
ʿEBĀDĪ, AḤMAD – Encyclopaedia Iranica
IRANIAN CLASSIC_1, موزیک کلاسیک ایران ABADI, احمد … – YouTube
روح‌الله خالقی. «احمد عبادی». در سرگذشت موسیقی ایران.
استاد احمد عبادی – موسیقی ایران
پیوند به بیرون[ویرایش]
مراسم ختم استاد احمد عبادی
[نهفتن] ن ب و
خانواده‌ی‌ آقا علی‌اکبر فراهانی
فرزندان
میرزا حسن میرزا عبدالله فراهانی آقا حسینقلی
نوادگان
احمد عبادی مولود عبادی علی اکبر شهنازی عبدالحسین شهنازی
دیگر بستگان
آقا غلامحسین (برادر زاده) هوشنگ سیحون و جمشید شیبانی (نوادگان دختری)
نشان خرد این یک مقالهٔ خرد پیرامون موسیقی است. با گسترش آن به ویکی‌پدیا کمک کنید.
رده‌ها: آهنگ‌سازان اهل ایراناهالی تهراندرگذشتگان ۱۳۷۱درگذشتگان ۱۹۹۲ (میلادی)درگذشتگان ۱۹۹۳ (میلادی)زادگان ۱۲۸۵زادگان ۱۹۰۶ (میلادی)خاک‌سپاری‌ها در امامزاده طاهر کرجموسیقی‌دانان اهل ایرانموسیقی‌دانان اهل تهرانموسیقی‌دانان کلاسیک فارسینوازندگان سه‌تار اهل ایران

احمد عبادی سه‌تار همایون

احمد عبادی سه‌تار همایون

نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

دانلود آثار موسیقی و تکنوازی‌ها و گروه‌نوازی‌های ارسلان درگاهی نوازنده تار و سه‌تار

دانلود آثار موسیقی و تکنوازی‌ها و گروه‌نوازی‌های ارسلان درگاهی نوازنده ی تار و سه‌تار

در این برگه به مرور آثار تکنوازی و گروه نوازی استاد ارسلان درگاهی نوازنده ی تار و سه‌تار قرار خواهد گرفت.

از جناب سید امیر احمدی موسوی برای ارسال این آثار سپاس گذاریم.

ارسلان درگاهی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ارسلان درگاهی در سال ۱۲۸۱ در تهران متولد شد. به دلیل علاقه به هنر، به مدرسه کمال الملک رفت. در سن پانزده سالگی یادگیری تار و سه‌تار را با درویش خان آغاز نمود و موفق به دریافت نشان تبرزین از وی شد. بعدها صفحاتی را با آواز قمرالملوک وزیری و تاج اصفهانی ضبط کرد و شهرت بسیار یافت. وی به دلیل اینکه نمی‌خواست ذوق هنری اش لطمه‌ای به شغل اداری اش بزند، از نام مستعار ” امیر ارسلان ” استفاده کرد. وی هیچگاه بصورت حرفه‌ای به موسیقی نپرداخت و بعدها به دلیل علاقه‌ای که به سه‌تار داشت، تار را رها کرد.

روح‌الله خالقی وی را مردی با ذوق، مؤدب، لطیفه گو، خوش محضر و دوست داشتنی معرفی می‌کند: ارسلان درگاهی موسیقی را نه برای جلب توجه، بلکه برای علاقهٔ ذاتی اش دنبال می‌کند و در عصری که بسیاری از هنرمندان به نام هنر، موسیقی را به ابتذال کشاندند، وی خود را از آنها جدا می‌گیرد و فقط در محافل آشنا و دوستان می‌نوازد.

ارسلان درگاهی سه‌تار آواز دشتی

۳۵ قمرالملوک وزیری – ارسلان درگاهی – مرا به یاری‌ات ای دل امیدواری بود‎‎ – آواز دشتی

سه‌تار ارسلان درگاهی ماهور

۵۵ ارسلان درگاهی – سه‌تار – دستگاه ماهور

ارسلان درگاهی تار و تاج اصفهانی آواز ابوعطا

۱۷ قمرالملوک وزیری – ارسلان درگاهی – دستگاه شور – هزار جهد نمودم

ارسلان درگاهی سه‌تار شور

۲۳ قمرالملوک وزیری – ارسلان درگاهی – آواز افشاری – روز وشب غصه و خون می خورم

بیات ترک قوامی ارسلان درگاهی سه‌تار ۱۳۳۶.

۵۰ قمرالملوک وزیری – ارسلان درگاهی – تصنیف کشور دل – دستگاه ماهور

به گردش فروردین قمرالملوک وزیری و ارسلان درگاهی تار

۴۸ قمرالملوک وزیری – ارسلان درگاهی – تصنیف به گردش فروردین، به یاد درویش‌خان- دستگاه ماهور

۵۴ قمرالملوک وزیری – ارسلان درگاهی – دستگاه سه‌گاه

۳۷ قمرالملوک وزیری – ارسلان درگاهی – دی چو بگذشت به سر عشق بهاری دارم‎‎ – آواز بیات ترک

نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

نادر امینی مدرس گیتار الکتریک و آکوستیک

نادر امینی مدرس گیتار الکتریک و آکوستیک

نادر امینی، استاد گیتار الکتریک ، آموزشگاه موسیقی فریدونی ، مهر 1394

نادر امینی، استاد گیتار الکتریک ، آموزشگاه موسیقی فریدونی ، مهر 1394

نادر امینی و پرشا صالح-هنرآموزان آموزشگاه موسیقی فریدونی – 1387

بداهه،شایان امین،هنرجوی متوسطه نادر امینی،آموزشگاه فریدونی،مهر94

گواهینامه گیتار الکتریک پایان دوره ی ابتدایی فرناز وحیدی هنرجوی نادر امینی آموزشگاه موسیقی فریدونی
نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

سعید عبادوز مدرس ویولا

سعید عبادوز مدرس ویولا

تمرین اینتر ارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی . ویولا سعید عبادوز.mp4

سعید عبادوز نوازنده ویولا متولد 1358 در تبریز است. 12 سال سابقه نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازنده ردیف های ویولن و همچنین 5 سال سابقه کار در زمینه ویولن کلاسیک با اساتیدی چون آقایان سامان صمیمی ، ایمان فخر و کاوه تسعیری و … ونیز نوازندگی در ارکسترهایی به عنوان آلتیست همچون ارکستر نادر مشایخی می باشد.