توضیحات
قرچه و اشاره به ابوعطا کنسرت ترکیه مخالف سهگاه بیات اصفهان محمدرضا لطفی سهتار نیما فریدونی.mp4
قرچه و اشاره به ابوعطا کنسرت ترکیه مخالف سه گاه بیات اصفهان محمدرضا لطفی سه تار نیما فریدونی.mp4
محمد رضا لطفی سهتار و آواز بیات اصفهان مخالف سهگاه ترکیه اسکی شهیر ۱۳۹۰:۲:۱۶
سه تاراستاد محمد رضا لطفی, بیات اصفهان, کنسرت ترکیه
پرسش –
با عرض سلام خدمت شما جناب فریدونی بزرگوار.
در این بخش از کنسرت که بعد از اوج شکل میگیرد, فرمودید که فضای قرچه و ابوعطا شکل میگیرد, لطفا به صورت جزئی تر میفرمایید که بعد از گوشه اوج مخالف سهگاه ( یا بیات اصفهان) با شاهد نت Do ,چطور و با چه دانگی شور و قرچه شکل میگیرد ( با چه دانگ و چه نت شاهدی) و همچنین ابوعطا با چه دانگ و نت شاهدی شکل میگیرد؟. با سپاس فراوان از ججنابعالی
مدیر –
درود. در مخالف سهگاه دو با دانگ سل لا کرن سی کرن دو دانگ دشتی دو ر می بمل فا وجود دارد که می تواند دانگ اوج (شور) ر می کرن فا سل داشته باشد و ما را به سمت شور ببرد. در ادامه می توانیم دانگ شور سل لا کرن سی بمل داشته باشیم که قرچه و بعد ابوعطا به ترتیب روی سی بمل و لا کرن آن شکل می گیرد.
پرسش –
جناب فریدونی قبلا خدمتتون عرض کرده بودم که در آوانگاری قطعات و آموزش موسیقی در ایران جنابعالی نفر اول هستید, و الان اضافه کنم که در تجزیه و تحلیل تئوری موسیقی نیز قطعا جز نفرات اول هستید, واقعا تسلط شما زیاد است. انشالله در این مسیر روز به روز موفق تر باشید.
مدیر –
درود . سپاس بیکران از لطف شما . امیدواریم با حمایت دوستانی چون شما بتوانیم قدمی در راه موسیقی ایران زمین برداریم.